Groningen - skola (4)

  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
Tagged:

Mnozstvi kreditu

Standardni student si zapisuje predmety za 20 kreditu na semestr. Dva predmety za 10 kreditu. Ja si zapsal vsechny, co jsem si zapsat mohl – takze 40. Nastesti se 1 z nich nevyucuje, takze mam zapsane jen predmety za 30 kreditu.

Rozvrh

Vsechny hodiny zacinaji v celou hodinu. Vsechny moje predmety maji bloky po 2h. Z pocatku to vypadalo jako hrozne dlouho, ale celkovou delku vyuky zkracuje nekolik faktu:

  • skola zacina 15 minut po zacatku uvedenem v rozvrhu (x:15)
  • asi po 45 minutach je prestavka – 10 minut
  • konci se driv

Takze celkove se vyucuje maximalne 1:30 jako u nas.

Nez jsem zjistil, ze je zvyk, ze skola zacina 15 minut po case uvedenem v rozvrhu, tak jsem si nebyl nikdy jisty, jestli jsem nasel svoji ucebnu (pouzivaji podivne cislovani). Vzdycky jsem k ucebne dosel 5 minut pred papirovym zacatkem hodiny – a nikdo tam nebyl. 5 minut po zacatku hodiny jsem tam byl stale sam – a az kolem X:07 se zacali objevovat ostatni studenti.

Organizace vyuky

Od studentu se ocekava hodne domaci prace, hodne cteni + vyrabeni ukolu. :( Prozatim mi neni jasne, jak to muze fungovat.

Na jedinem cviceni, co jsme meli – z Computer Mediated Communication jsem meli sepsat potreby uzivatelu, popis cilove skupiny, vytvorit persony, napsat nejake scenare, k nim vytvorit pripady uziti, sepsat pozadavky pro on-line prekladovy slovnik. To vsechno pouze po uvodni prednasce, kde nam rekla, co ten nazev znamena. Protoze jsem nekolik let clenem „Prague ACM SIGCHI“ a byl jsem na hromade prednasek, tak jsem vedel, co bych mel vyrobit. Pro ostatni lidi ze skupiny to byla imho novinka. Takze jsem tam hodinu neco sepisovali, a pak jsem prezentovali to, co jsme vytvorili. Podle meho ocekavani to nedopadlo moc dobre. :) Skoro nikomu se nepodarilo napsat do jednotlivych sekci to, co tam melo byt – ale vyucujici to zrejme ocekavala/je na to zvykla a vzdycky to ohodnotila jako: „Todle neni moc popis potreb uzivatelu, ale za to je to skvely scenar.“ Prislo mi, ze kdyz by tu hodinu prednasela, aby vsichni vedeli, co ty terminy znamenaji, tak by z toho vsichni meli vetsi uzitek – ale mozna to je jen „deformace“.

Studenti

Predmety, co mam zapsane navstevuji studenti informatiky. Holandske studentky vubec nejsou tak emancipovane, jak jsem si myslel.

  • humanitne-informaticky: 1/8
  • informaticky: 0/16
  • informaticky, ale jsou tam 2 holky, co studuji lingvistiku: 3/22

Dalsi zajimavosti je, ze zatimco standardni holandan, ktereho clovek potka ve 2 nekde v klubu je vysoky + statny, tak standardni informatiky je v porovnani s nim o hlavu mensi + velmi subtilni.