Prvni MMA trenink - kontakt s realitou

  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.

Ve sportovnim komplexu ACLO pusobi MMA klub Deltaserat. Trenuji 3× tydne po 90 minutach. Tak jsem se tam byl vcera podivat. Byl to muj prvni MMA (Mixed Martial Arts) trenink v zivote – a byl to i nejnarocnejsi trenink, co jsem kdy zazil.

Vsichni okolo byli mnohem statnejsi a slo na nich videt, ze tam nejsou poprve.

Rozbehani

Trenink zacal tradicne rozbehanim – ale tady jsem musel fakt bezet, abych jim stacil. Bezel jsem uprostred chumlu a stejne nas trener (nevim, jak se oznacuje) 2× predbehl. V prubehu rozbehani v HK jsem se nikdy ani nezadychal.

Trenink fyzicke kondice

Pak zacala ta tezsi cast – chozeni v drepu okolo telocvicny + preskakovani klecicich lidi. Plazeni, chuze v drepu pres telocvicnu tam a zpet a jako relaxace mezi jednotlivymi cviceni stani u steny tak, aby se zada oprirala o stenu a stehna byla vodorovne se zemi.

Po 15 minutach mne stehna palila jak nikdy v zivote. Ostatni lidi okolo vypadali celkem v pohode. Musim zapracovat na chozeni v drepu dozadu, protoze v tomdle jsem 3× pomalejsi nez vsichni ostatni.

Pak jsme cvicili v parech.

  • preskoc partnera, par krat uhni hlavou a podskoc mu mezi nohama
  • partner drzi nohy a clovek klikuje a pak takhle preskace telocvicnu
  • vykopavani kolen a pak chuze v podrepu pres telocvicnu + plazeni

Todle vsechno nekolikrat. V prubehu teto faze jsem uz koukal na hodiny a pral jsem si, aby byl konec treninku – a pri tom ubehlo teprv 40 minut.

Trenink technik

Pak nasledovala „technicka pasaz“, kde bylo nekolik stanovist a postupne jsme se na nich stridali. Na 3 stanovistich se trenovalo s lapami, na 1 se trenovali take downy a na poslednich 2 stanovistich se mlatilo do velkeho (180cm) pytle.

Vybral jsem si cloveka, co vypadal nejslabsi, abych jeho udery ustal. Par pozorovani:

  • i kdyz mam celou vahu na noze, do ktere pujde low kick, tak ho neustojim a posune se mi o 20–30cm
  • nevim proc, ale prime rany pesti bylo mnohem tezsi ustat nez front kick
  • kdyz prastim do pytle, tak se hne jen trochu, zatimco ostatni s nim hnuli vyrazne vic
  • neni uplne snadne dat hak tak, aby z toho nebolelo zapesti
  • kdyz kopnu do pytle, tak to boli vic, nez o kolik se pohne

Taky to bylo poprve, co jsem trenoval take downy. Vysvetlili mi nejakze zakladni 4 zpusoby, jak s clovekem svihnout o zem. Na pristi trenink si musim poridit suspenzor. :) Dost casto jsem dostal ramenem do rozkroku, takze jsem pak tolik nekontroloval hlavu, kdyz se mnou svihl o zem a par krat jsem se poradne rozpleskl. Taky mi ukazali nejake zakladni submissions – ale ani jedna z nich se mi nepovedla udelat, ani kdyz se oponent nebranil.

Sparring

Poslednich 15 minut byl sparring – bez chranicu a zlehka. Hned po par sekundach jsem zjisil, ze mistni zlehka neni vubec tak zlehka, na jake jsem zvykly. Po tom, co jsem dostal par kopancu do zeber jsem dal ruce niz, abych si je vic chranil – jenze to nebyl moc dobry napad – protoze jsem hned dostal hight kick do hlavy.

Pak jsem vic bojovali na zemi, a to jsem se jen snazil neprohrat moc rychle. V teto dobe jsem si pamatoval tak 1 submission (Chicken Wing) – a ani ta mi pred tim nefungovala. Maximum, ceho se mi povedlo dosahnout byly 3–4 prekuleni – jinak mi vzdycky ruku/krk nejak chytli a byl konec.

Nejtezsi mi prislo, ze se to vzdycky semlelo hrozne rychle, ze jsem poradne ani moc nevedel, kde se stala chyba.

Taky jsem par krat prohral, i kdyz jsem „mel vyhrat“. Rozjel jsem retezaky, abych oponenta zatlacil do obranne pozice, popadl jsem ho za nohy a svihl s nim o zem + spadl jsem na neho, abych mu nedal moc prostoru. Todle mela byt podle planu dobra vychozi pozice, abych neco vymyslel – jenze realita byla takova, ze jsem nemohl moc dychat, jak mne drzel okolo krku. Tak jsem to odplacal, a dozvedel jsem se, ze to byla gilotina

Zraneni z treninku

  • narazeny a odreny bok
  • narazena zebra
  • namozeny krk
  • boule na oboci

Plan do konce semestru

  • nebyt o tolik pomalejsi nez ostatni
  • alespon jednou vyhrat :)

Comments

1. komentar

Jak tak ctu ten tvuj blog, tak mam pocit, ze se vratis jako Bruce Lee nebo neco podobneho takoveho z Holandska. Mas tam vubec zapsane i jine predmety nebo ses tam vydal studovat bojova umeni :D. Jinak me jeste napadlo par postrehu k tomu, co pises ohledne technik:

  1. lowkick – tady se mi stavalo, ze jsem nohu trochu nadlehcoval, protoze jsem se asi podvedome bal bolesti; pokud snizis teziste, bude mnohem tezsi pro protivnika nohou pohnout.
  2. zalezi na tom, jak je proveden frontkick(a taky jaky to je – v karate s jilkem jsme prokopavali ze zvednuteho pokrceneho kolene a do kopu jsme davali vahu celeho tela(jakoby predklon s tim, ze se nohou pri uderu do protivnika opres, abys nespadl, nedoslapavas ale na natazenou nohu, ale vracis se stejnym zpusobem, jak jsi vykopaval)) a uder(u uderu se imho lepe kontroluje intenzita a mozna proto se lidi nebali pritvrdit vic nez u kopu).
  3. ve WT jsou jine uderove techniky – bouchas vlastne jenom rukama, ale hodne rychle to je vyvazeno mensi intenzitou. Uder v karate je zase provaden celym telem(stojis v nejakem gardu(bokem) a zadni rukou(pest co nejbliz rameni) jdes vpred a pritom vytacis zadni patu vzhuru a smerem ven(+tato noha jde na spicku)pritom postupne zapojujes boky a nakonec rameno a loket(technika bice), ale proto to i dele trva a nejdou tam delat takova komba jako ve WT.
  4. klikuj na pestech; zpevni zapesti.
  5. nevim jakym kopem kopes, ale pokud te z toho boli koleno nebo neco, tak zacni spis mirneji, aby ti zesilily svaly(je potreba jim dat taky nejaky odpocinek, jinak se z toho zvencnou + spravna strava(mozna nejake ty doplnky pro sportovce)) a slachy, co drzi veci na spravnem miste, aby ses nejak nezranil. Jeste je moznost, ze kop delas spatne, kdyztak se zeptej lidi, co tam jsou, jestli si neceho vsimli nebo se natoc a prohledni si to a srovnej s internetem.

Jinak zasilani prispevku sem neni zadny med(opsat spravne text a pak jeste neco kopirovat – nestacilo by tam hodit jenom to kopirovani – myslim si, ze spamboty nejsou tak vychytane, aby neco takoveho zvladly a pokud nahodou ano, tak jejich mala mensina). Spam by to tu mozna trochu ozivil :D – aby to nevypadalo, ze to nikdo necte. Nechapu, proc ti tolik zalezi na tom, ze pisatel je clovek.

Mej se a zdar.

0re1

Dik za reakci

ad 1) To je temi MMA kicky – tam tu nohu na zemi neudrzi nikdo. V Jiu-Jitsu je to bez problemu.

Ted ten test, jak je obtizne sem neco napsat. :)

Oki – tak zadny problem. Jen vyplnit captchu + zkouknout, jestli se nerozpadlo formatovani a pomoci Save ulozit.