Treninky - po 4 tydnech

  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_handler() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_image_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.
  • warning: Parameter 1 to texy_syntaxhighlighting_texy_settings() expected to be a reference, value given in /mnt/data/accounts/m/martinmajlis/data/www/majlis.cz/mindlog/includes/module.inc on line 497.

Uz je to asi 4 tydny, co pilne trenuju v mistnim sportovnim centru. Takze napisu nejake prehled toho, jak to tady funguje.

Trenink mam kazdy den a je to hodne dobre. Vzdycky jsem mel na zacatku treninku problem, nez jsem zase zacal uplne kontrolovat svoje pohyby. Tento problem ted vubec nevnimam. Taky jsem se asi zlepsil v praci s vlastni energii – z pocatku jsem byl uplne zniceny uz ve stredu, pozdeji ve ctvrtek a ted se citim dobre i v patek po treninku.

Organizace

V ACLO pusobi minimalne 2 studentske organizace, ktere zajistuji trenink bojovych umeni. Stal jsem se jejich clenem, abych mohl navstevovat treninky. Uz jsem to psal nekolikrat, ale musim to zopakovat.

Dve univerzity (50k lidi) maji spolecne sportovni centrum, ktere funguje 8–23 kazdy den (o vikendu mene). A na vsechny treninky chodi okolo 15–30 lidi.

Mattekloppers

Mattekloppers je sportovni klub, ktery se zameruje na tradicni bojova umeni. Nazev je slovni hrickou a znamena jak placacku na koberec, stejne jako zaplacani na zem, kdyz se clovek vzdava.

Za clensky prispevek 45E na rok je mozne navstevovat vsechny treninky – tzn. judo, jiu-jitsu, karate a systemu. Vim o nekolika lidech, co maji oranzovy pasek v judu, karate i jiu-jitsu. Todle mi pripada uplne skvele.

Treninky jsou vedeny v holandstine. Takze pri vykladu odkoukavam. Kritickou casti je demonstrace spatnych prikladu – kdyz mam pocit, ze to dovysvetleni vypada nejak jinak, nez vypadala puvodni verze, tak si overuju, jestli to byl priklad toho, jak to nedelat.

Dalsi problem je, ze je tezke si vsimnout detailu, takze vzdycky ve dvojici delam prvni toho zleho, abych zkoukl tu techniku osobne + preptam se na nejake detaily.

Deltaserat

Taky jsem clenem klubu Deltaserat, coz je klub specializujici se na MMA a kickbox. Clenstvi stoji 50E na pul roku a za to muze trenovat 3h MMA a 90min kickbox tydne. Treninky jsou vedeny v anglictine, takze i vim, co mam delat.

Treninky

Jak jsem napsal vyse, tak treninky mam kazdy den.

  • Po: 90min jiu-jitsu trenink
  • Ut: 60min buddo-zap kurz, 60min systema kurz, 60min systema trenink
  • St: 90min MMA trenink
  • Ct: 60min jiu-jitsu kurz, 60min jiu-jitsu trenink, 60min jiu-jitsu sparing
  • Pa: 90min MMA trenink

V druhe polovine semestru jsem si dal misto jiu-jitsu kurzu kurz boxu. A pred stredecni MMA trenink MMA kurz. Takze ted trenuju 10.5h tydne. Vyhodou je, ze se zlepsuji vyrazne rychleji.

Buddo-zap

Popis kurzu jsem jiz napsal

Trenovali jsme nejake kopy, udery, ale vetsinu casu trenujem boj na zemi – snaz se udrzet cloveka na zemi a snaz se ho primet, aby se vzdal – bez toho, abychom se nejak ucili paky. Z pocatku mne silnejsi preprali, ale ted je porazim, protoze jsem se na ostatnich trenincich naucil nejake fintu + zdokonalil se ve vyuzivani vlastni vahy.

Systema

Systema klade velky duraz na „prirozenou“ reakci tela – takze se v podstate cele 4 tydny koulime po zemi. Na tadle kouleni maji asi 2 hlavni cviceni – delame je skoro pokazde.

  1. drzi se za ruce s clovekem v paru – nejak mu s ni potahne/zatlaci – a ten druhy se prekuli. Todle typicky zpusobi tlak na zapesti, takze aby se tomu clovek vyhnul, tak se taky nekam prekuli a to se porad opakuje.
  2. ucelem je potlacit cloveka nohou/rukou – coz predstavuje utok. Druhy clovek se snazi odkulit driv, nebo se odkuli podle tlaku a snazi se zkoulet tak, aby byl v pozici, ve ktere muze zautocit.

Cele je to ztizene o to, ze se po telocvicne kouli 30 lidi – takze co chvili clovek nekoho zakuli, nebo je zakulen. Ale i to se zlepsuje – zacinam mit lepsi odhad na to, kam se dokoulim a i lepe vnimam lidi okolo sebe, takze lepe tusim, kam se dokouli.

Ale jeste ani jednou jsme tam nekopali nebo nebouchali.

MMA

I o MMA jsem uz neco napsal. V podstate pul treninku je trenink fyzicke kondice – kdy uz po 5 minutach hypnotizuju hodiny, aby byl konec. Ale i tady se to zlepsuje – z pocatku byl muj hlavni cil se po 20 minutach nepozvracet. Ted uz jsem si asi na ty cviky zvykl, takze je dokazu provadet efektivneji a tolik se u toho neunavit. Takze uz nebyvam nejvetsi lamer (mereno tim, kdo to prvni prerusi, aby si na 5–10s odpocinul).

MMA treninky jsou MNOHONASOBNE tezsi, nez libovolny jiny trenink. Ale jeste tezsi je se v patek vecer presvedcit, ze bych na ten trenink mel vubec dojit.

V technicke casti trenujem udery/kopy nebo boj na zemi. I kdyz clovek drzi velkou lapu, tak tu ranu/kop porad hodne citi. Vubec si nedokazu predstavit, ze bych nektery z tech kopu dostal bez lapy. O boji na zemi napisu neco nize.

MMA se vhodne kombinuje s jiu-jitsem – delaji jine finty, a i finty, ktere jsou spolecne, tak je provadeji jinak, protoze si mysli, ze tak je to snazsi/efektiv­nejsi.

Jiu-jitsu

V jiu-jitsu:http://mindlog.majlis.cz/…rvni-trenink trenuji hlavne techniky. Na kazdou situaci maji 150 ruznych fint, dusledkem toho je, ze kazdou fintu trenuji jen chvili. Takze kdyz mame zkouset trochu vzdorovat, tak to ani zelenym paskum moc nefunguje (snazim se byt maximalne uvolneny + oni se zrejme nesnazi mi ten kloub neznicit, tak postupuji opatrne). Takze zatimco mi jednu ruku drzi obema rukama + koukaji na ni, aby s ni neco provedlo, tak ja mam jednu ruku volnou, stejne jako nohy a muzu koukat kamkoliv. Udelat paku je totiz hrozne moc tezke.

Ve ctvrtek vecer je sparring – a porad tam bojuji ti sami – hlavne zelene pasky, obcas nekdo niz + ja. A vetsina z tech, co bojuje chodi i na judo, pripadne MMA, takze je to hrozne tezke. V soucasne dobe pracuju na tom, jak s nimi placnout o zem. Kdyz jen branim, tak se citim bezpecne. Kdyz se snazim zautocit, tak muj utok je lamersky + nejsem stabilni, takze se mnou casto placnou o zem.

Boj na zemi

Pro boj na zemi neni zrovna vyhoda byt vysoky, protoze mam teziste vys, ale uz jsem dostal par tipu/triku, tak se to snad zlepsi.

Na druhou stranu, je to vyhodne ve fazi, kdy se mne nekdo snazi povalit na zem. Jednak mam nohy dal, takze je tezsi je podrazit. A i pri prehozu je to vyhoda, protoze i kdyz se mne snazi prekulit prez bok, tak porad stojim stabilne na zemi.

Pak se nejak rozplacnem o zem a zacina boj na zemi. Boj na zemi je neco uplne jineho nez boj ve stoje. Protoze na zemi clovek musi jeste bojovat s gravitaci. Celkove mam pocit, ze jsem se zlepsil.

Z pocatku mne porazil uplne kazdy. Na kurzech porazim lidi, kteri jsou silnejsi, protoze znam finty. A na trenincich uz zacinam mit vyrovnanou bilanci s lidmi, co jsou o trochu lepsi, ale o 10kg lehci, protoze na ne pouzivam postup, co jsem odkoukal od zkusenejsich.

V prvni fazi soupere clovek nejak nahodne zaplacne a snazi se mit na nem maximalni vahu. Clovek, co je dole (D) vynaklada velke mnozstvi energie na to, aby se cloveka nahore (N) zbavil. Takze N si jen tak lezi a dava pozor. Po 10–15s se D unavi – a to je okamzik pro zlepseni pozice. Jenze jako u kazdeho utoku i tady se clovek odkryva, takze hrozi, ze ho D prevali. Pokud je ten D lepsi/silnejsi, tak toho H prekuli. Pokud to utocnik H udela dobre, tak tomu D zhorsi pozici a H si ji vylepsi.

A tendle postup mi prozatim funguje jen na lidi, co jsou bud mensi a ne o moc lepsi, nebo na lidi, co jsou horsi. Takze doufam, ze v budoucnu to bude fungovat na vic lidi.